How To Snack Like A Pro! (og være sund)

I will teach you!

Indlægget her er ikke på engelsk, det lød bare fedt med “how to snack like a pro!”

Jeg giver dig den ULTIMATIVE GUIDE, til hvordan du snacker “like a pro”, hvor du stadig kan være sund.

Snacksne bliver indelt i forskellige kategorier, fx når der er gæster, til skolen, sidst på aftenen, osv. Så du ved hvad du skal spise hvornår, eller du får hvert fald forslag og inspiration til det. Du kan spise alt præcis når det lyster dig, jeg kommer blot med noget inspiration.

Der er links til opskrifterne ved hvert billede.


HJÆLP! Der kommer gæster…

How to snack like a pro - sunde snacks - papayaprinsessen

Risalamandekage

Klik her for opskrift. 

Kagen er genial i december måned, både før jul, til jule og i juledagene. I øvrigt er det mega smart med en kage uden raffineret sukker i, da du sikkert har fået rigelig af det i julen. Pssst kagen er også vegansk.

How to snack like a pro - sunde snacks - papayaprinsessen

Æbletærte

Klik her for opskrift. 

En lækker glutenfri, vegansk og uden tilsat sukker – tærte. Tærten er perfekt til om efteråret/vinter, hvor man gerne vil sidde indefor og hygge.

How to snack like a pro - sunde snacks - papayaprinsessen

Raw cake med nøddebund, chokolade- og bærlag.

klik her for opskrift.

Kagen dur til ALT. Både hjemme i sofaen til x-factor, til en nytårsaften, fødselsdag og konfirmation. (jeg har spist kagen til alle nævnte situationer). Den er utrolig lækker, og du vil sikkert synes det samme, desuden ser den ret imponerende ud.

How to snack like a pro - sunde snacks - papayaprinsessen

Jordbærtærte

Klik her for opskriften.

En eftermiddag om sommeren, og du servere denne kage, kan det blive bedre? Den er så i-du-milde dejlig i smagen.

 

Rabarberkage

klik her for opskriften.

Den er ideel hvis du selv har rabarber i haven. Det føles så dejligt selv at kunne plukke sine rabarber og derefter lave en skøn kage.


Jeg har brug for en snack ASAP!

How to snack like a pro - sunde snacks - papayaprinsessen

Daddelkugler med bønner.

klik her for opskriften.

De er superhurtige at lave, så når snack-sulten melder sig, og du ingen snack har, så kan du lynhurtigt lave nogle daddelkugler. Disse giver supergod energi, og så er der smuglet en proteinkilde ind, nelig bønner. Derfor mætter kuglerne en smule mere.

How to snack like a pro - sunde snacks - papayaprinsessen

Cashewdip med grøntsagsstænger (måske chips…)

klik her for opskriften.

Når snack-sulten melder sig skal det gå stærkt. Nogle er til søde snack andre til det salte. Hvis du er til det salte, så skulle du måske prøve denne cahsewdip, som bl.a. indeholder peberfrugt. DU kan døppe dine grøntsagstænger, eller måske chips i den lækre dip.

How to snack like a pro - sunde snacks - papayaprinsessen

Grøn smoothie – Greenie

klik her for opskriften. (der er også en VIDEO)

Blender står klar, så det er bare om at få hældt nogle frugter og grøntsager ned i. Smoothie er altid lækkert, både til morgenmad og som snack. Blend dig en frisk smoothie, og lav måske en smoothiebowl.

How to snack like a pro - sunde snacks - papayaprinsessen

Bønne-nutella

klik her for opskriften.

Vi snakkede jo om stadig at være sund når man snacker, så her er den ultimative “jeg-elsker-nutella-men-det-er-ikke-så-sundt-og-jeg-er-desuden-veganer”-udgaven. haha. Men i hvert fald er den mega lækker, skal bare blendes sammen i en foodprocessor, og så har du en proteinrig nutella, for der er nemlig bønner i. Du kan bruge den på brød, grød, osv.

How to snack like a pro - sunde snacks - papayaprinsessen

GRØD!

klik her for opskriften.

Min yndlings morgenmad! Den kan dog også sagtens bruges som en god omgang mellemmåltid.


I skole/på arbejde – snacken

How to snack like a pro - sunde snacks - papayaprinsessen

Pizzasnegle

klik her for opskriften.

Vinderen når det kommer til snack med i skole/på arbejdet. Vi har oftest brug for en saltet snack, og ikke til den søde side. Desuden kan pizzasneglene også være en del af madpakken. De er virkelig gode, og jeg lavede dem fx til da jeg skulle have terminsprøver, og snackede på dem under prøverne.

How to snack like a pro - sunde snacks - papayaprinsessen

Muffin med banan, æble og nødder

klik her for opskriften.

Når vi vil have en rigtig lækker snack med os, som giver os god energi og får stillet sulten (og den søde tand). Så skal du vælge disse muffins.

How to snack like a pro - sunde snacks - papayaprinsessen

Æggemuffin med grøntsager og feta

klik her for opskriften.

Et super godt forslag til en del af madpakken eller som et mellemmåltid. Snacken mætter godt, smager dejligt og indeholder både protein og grøntsager.

How to snack like a pro - sunde snacks - papayaprinsessen

Knækbrød

klik her for opskriften.

Spis dem som de er eller spis dem med noget på. Prop dem i en bøtte og så ned i skoletasken, så er du klar til en god dag. De indeholder masser af sunde fedstoffer og proteiner. De er mættende som snack.

How to snack like a pro - sunde snacks - papayaprinsessen

Kanelsnegle

Klik her for opskriften.

Sundere kanelsnegle som er sødet med dadler. De smager dejligt og er gode som en lille sød snack.


Den søde tand!

How to snack like a pro - sunde snacks - papayaprinsessen

Sundere udgave af SNICKERS!

klik her for opskriften.

Som Snickers selv siger; “you’re not you when you’re hungry”.  – (så spis da en af disse Sunde Snickers) VI elsker alle søde sager, men søde sager behøver ikke at være ligemed usundt og fri fra næring, næ nej.

How to snack like a pro - sunde snacks - papayaprinsessen

Uhyggelig lækker milkshake – uden mælk

klik her for opskriften.

Du kan lave den til en halloweenudgave lynhurtigt, men kan selvfølgelig også lade vær, og servere den i et ikke-skræmmende-glas. Milkshaken er en sød bananshake.

How to snack like a pro - sunde snacks - papayaprinsessen

 

Chokoladeis

klik her for opskriften.

På pind eller i skål? du bestemmer selv. Denne virkelig lækre veganske is kan både laves som en pindis eller “normal” is. Begge måder er lækre. Pindisen passer perfekte til de varme sommerdage.

How to snack like a pro - sunde snacks - papayaprinsessen

Butter bean-kage

klik her for opskriften.

Du vil have kage. Du vil have proteiner. Jeg giver dig en kombi! (og du bliver glad, mæt og stærk).

How to snack like a pro - sunde snacks - papayaprinsessen

Raw cake med banancreme, nøddebund og chokolade.

Klik her for opskriften.

Den er “raw” og skal derfor opbevares i fryseren. Det er en kold men utrolig lækker og syndig i smagen- kage. Raw caken er sødet med dadler og banan, så der er intet raffineret sukker i den. Det er en sundere nydelse, hvor der ikke er sparret på “nydelses-oplevelsen”. Prøv den! Den bedste snack til den søde tand!


Mellemmåltidet

How to snack like a pro - sunde snacks - papayaprinsessen

Havregrød med græskar og kryyderier

klik her for opskriften.

Den perfekte morgenmad, men kan sagtens spises som et mellemmåltid (snack) også. I denne grødopskrift er der brugt græskarpure, som giver en god og sød smag.

How to snack like a pro - sunde snacks - papayaprinsessen

klik her for opskriften.

Pandekager er altid lækkert, både om morgenen og som snack. Da jeg var lille fik vi engang i mellem pandekager, efter vi var hentet fra skole. Det er et hyggeligt minde.

How to snack like a pro - sunde snacks - papayaprinsessen

Rødbedeboller

Klik her for opskriften.

Nybagte boller (eller boller fra dagen før) det er dejligt at komme hjem til. Disse er piftet lidt ekstra op fra den sunde side. Ikke nok med at indeholde næringsrigt mel (glutenfrie varianter), så er der kommet revet rødbede i, som i øvrigt giver en super god smag.

How to snack like a pro - sunde snacks

Gulerodsboller

Klik her for opskriften. 

Hvis du ikke lige er til rødbede i boller, så kan det være du hellere vil have gulerødder i? Disse boller glutenfrie og indeholder lidt revet gulerod.

How to snack like a pro - sunde snacks

Bananbrød

Klik her for opskriften. 

En blanding mellem et brød og kage. Mest smag af kagen, men form som et brød. Det er smart var´?

 



Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *