Bedste Havregrød!! Yndlingsopskrift

havregrød

HAVREGRØD – jeg elsker dig!

Det er ikke nogen hemmelighed, at min yndlingsmorgenmad er grød, og at jeg spiser det stort set HVER dag. Det godt, sundt, lækkert, nemt og varmt, og så kan man komme ens lækre yndlingstoppings på.

Selvom man bruger den samme grundopskrift, kan man stadig variere ens havregrød meget. Fx ved at tilføje en tsk. kakaopulver, så bliver det en kakao-havregrød. Man kan komme proteinpulver med smag i. Man kan lave grøden grøn, ved at komme en lille smule spirulina- eller matchapulver i, du kan også lave den gul, ved at komme gurkemeje i osv. Når ja, du kan også komme frosne vilde blåbær i, så bliver grøden lilla og smager dejligt friskt af blåbær.

havregrød

husk TOPPINGS

Havregrød er lækkert, og når jeg siger “grød” er utrolig lækkert, så mener jeg selvfølgelig inklusiv toppings. For jeg spiser aldrig havregrød uden toppings – altid med! Nogle dage er det kun frisk frugt, andre dage er det måske granola, nøddesmør, rosiner og jordbær. Nogle dage har man brug for simpel toppings, og andre dage går man totalt toppings C R A Z Y på sin havregrød!

Personligt er jeg vild med at komme 1 stk. frisk frugt på, fx æble eller blomme, så en klat hjemmelavet nøddesmør, poppet quinoa og evt. en fjerde topping, måske gojibær. Dog kan jeg virkelig anbefale friske bær på grød og gerne kanel, men friske bær kan godt være lidt dyre, så det mere sandsynligt man har æbler liggende.

havregrød

TOPPINGS-OVERSIGT

(guide til toppings)

Frugt: Friske bær (jordbær, hindbær, blåbær), æble, blomme, appelsin, ananas, vindruer, banan, mango og kiwi.

Diverse lækre sager: kakaonibs, rosiner, yoghurt, granola, gojibær, kokosflager, poppet quinoa, figen/daddelpålæg, nødder (mandler, cashew, hasselnødder og valnødder), peanut butter, nøddesmør, kanel, kardemomme, hakket chokolade, tahin, hampefrø og mange flere, men tror nu jeg har sagt de fleste. 🙂

havregrød

Det I har ventet på….

OPSKRIFTEN

Grød ala Papayaprinsessens yndlingsgrød

Samlet tid 5 minutter
Antal 1 portion

Ingredienser

  • 1 dl. havregryn
  • 1 og 1/2 dl. risdrik eller havredrik
  • 2 spsk. proteinpulver - fx ærte- og risprotein
  • 1/2 banan
  • evt. ekstra smag fx kakaopulver, spirulina, gurkemeje osv.

forslag til toppings

  • fx friskfrugt, nødder, nøddesmør, gojibær, hampefrø, kokosflager osv.

Sådan gør du

  1. mos bananen på en tallerken

  2. kom alle ingredienserne i en lille gryde og varm grøden op ved middelvarme.

  3. Rør rundt i grøden engang i mellem, og grøden er færdig efter et par minutter, når den har fået en god konsistens og er varm. 

  4. Hæld grøden over i en skål og kom dine yndlingstoppings på.

Du MÅ også bare prøve Overnight Oats!!

havregrød

Nu når vi snakker grød, hvad så med chiagrød?

grød

Instagram: Papayaprinsessen.



Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *